DOW campagne fietsveiligheid

 

Zichtbaar zijn voor andere weggebruikers

DOW Benelux B.V. voert in oktober 2019 campagne voor fietsveiligheid op het eigen terrein. Zij vragen extra aandacht onder hun medewerkers voor zichtbaarheid in het verkeer tijdens de donkere maanden van het jaar. Bij de poort staan gedurende een aantal dagen een DOW leader en een vestigingsleider van de contractoren op het MVP. Zij vragen gezamenlijk aandacht voor het gebruik van fluorescerende kleding (HIVIS), het voeren van fietsverlichting en het dragen van de fietshelm. Voldoen medewerkers niet aan de HIVIS kleding, dan krijgen ze ter plekke een hesje aangeboden. Als medewerkers het goede voorbeeld geven, ontvangen zij een positieve beloning in de vorm van een drinkfles met het beeldmerk van het ROVZ: 100% verkeersveilig, daar ga ik voor. Een boodschap, die mooi aansluit bij de fietsveiligheid campagne van DOW.

100% verkeersveilig actie

Het ROVZ ondersteunt deze actie, omdat de campagne een mooie bijdrage levert aan ons streven 100% verkeersveilig. Zeker nu de donkere dagen weer zijn aangebroken, is het extra belangrijk om goed verlicht de weg op te gaan. Zorg dat je wordt gezien in het verkeer! Daarmee maken we het met z’n allen een stuk veiliger op de weg. Binnenkort start ook de landelijke fietsverlichtingscampagne ‘Ik val op’. Een campagne om het gebruik van fietsverlichting verder te bevorderen.

Heeft uw bedrijf of organisatie ook een verkeersveiligheidsactie of zou u dit willen? Laat het ons dan weten via rovz@zeeland.nl

Aandacht voor zichtbaar zijn op de fiets
flyer_fietsverlichting_ned_eng_20150207215727.pdf